Kundeservice og handelsvilkår

Bestilling af varer

Generelt

Vores varer er inddelt i kategorier og underkategorier, som du navigerer rundt i i topmenuen. Når du får vist en kategori, kan du yderligere sortere i varerne via venstremenuen, såsom pris, kunstner, mærke etc. Søger du et bestemt produkt, anbefaler vi, at du bruger søgefunktionen øverst på siden.

Læg varer i kurv

På produkterne finder du en beskrivelse, billede og pris. Klik på knappen "Læg i kurv" for at lægge 1 stk. af varen i kurven. Vil du lægge flere varer af samme slags i kurven, kan du enten angive et antal eller bare trykke på "Læg i kurv"-knappen gentagne gange. Varen lægges nu i kurven og du kan fortsætte med at kigge efter andre varer.

Når du har lagt de varer i kurven du ønsker, skal du afgive din bestilling. Det gøres ved at klikke på din kurv øverst til højre på hjemmesiden. Du ser nu oversigten over alle de varer du har i kurven og hvor mange af hvert. Ønsker du at ændre noget, kan du rette antallet og herefter klikke på "Opdater kurv". Du kan også slette varer ved at klikke på X-et ud for varen.

Har du modtaget en rabatkode, skal du indtaste den under "Rabatkode" og trykke "Anvend kupon", så kuponen indløses. Du kan efterfølgende se hvad kuponen indløste i prisoversigten. For at afgive din bestiling, tryk på knappen "Gå til bestiling".

Kundeoplysninger, betaling og forsendelse

Nu skal du indtaste dine kundeoplysninger. Er du tilbagevendende kunde kan du vælge at logge ind, hvorefter alle gemte data automatisk indsættes i formularen.   Felter markeret med * er obligatoriske. Der er 5 punkter du skal igennem for at afgive bestilling:

  1. Betalingsadresse - er du ny kunde kan du også her vælge at oprette en brugerprofil med det samme.

  2. Leveringsadresse
  3. Leveringsform – hvis varen skal sendes ud af Danmark så skal du udfylde henter selv på Frederiksberg og vi vil eftersende pris på forsendelse.
  4. Betalingsform – her kan du vælge mellem bankoverførsel eller Paypal. Husk du får en separat mail med alle praktiske oplysninger, så du behøver ikke skrive ned. Har du valgt Paypal åbner der sig et nyt vindue, hvori du gennemfører betalingen i Paypals system. Følg anvisningerne fra Paypal for at gennemføre betalingen. Har du betalt returneres du til Comcigarden.
  5. Godkend ordre. Din bestilling er først gennemført når du har klikket på ”Gennemfør ordre”

Comicgarden sender dig en ordrebekræftelse indenfor 5-10 minutter til den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger. Af ordrebekræftelsen fremgår bl.a. det bankkonto-nummer, som skal anvendes ved betaling af ordren.

Hvis ikke du modtager en bekræftelse på din bestilling inden for 30 minutter, så kontakt venligst Comicgarden med det samme på info@comicgarden.dk.

Vigtigt:
Hvis varen skal sendes ud af Danmark gælder specielle told og forsendelsesregler. Send en mail for at høre nærmere inden du bestiller.

Følg dine ordrer

Du kan altid følge dine ordrer og se status på dem.

Opret dig som kunde

Du kan oprette dig som kunde hos Comicgarden. På den måde slipper du for at indtaste personoplynsinger, adresser mm. hver gang du handler hos os. Du kan blive kunde i købsprocessen eller ved at klikke på "Bliv kunde". Alle data opbevares sikkert, læs mere herom i vores cookie- og privalivspolitik.

Sprog

Alle kontrakter/ordrer indgåes på dansk.

Priser

Alle priser på hjemmesiden er inklusiv dansk moms, som udgør 25 %. Priserne ændres uden varsel. Du skal selv betale moms, afgifter og told efter de gældende regler i dit eget land. Kontakt dine lokale told- og skattemyndigheder for flere detaljer.

Forsendelse og tracking af varer

Comicgarden tilbyder 2 former for levering: Personlig afhentning og forsendelse med Post Nord.

  • Personlig afhentning: Du kan vælge at afhente dine varer hos os i København K, men det er vigtigt at du altid aftaler med os, hvornår du kan komme og afhente dine varer.
  • Post Nord: Comicgarden sørger for levering med Post Nord (med mindre andet angives) til modtager med trackingnummer. Levering skal køber selv betale. Der kan forekomme op til en uges leveringstid - men som hovedregel bliver varen afsendt indenfor 3 hverdage efter modtagelse af betalingen. Rettidig levering forudsætter dog, at Post Nord overholder dag-til-dag levering. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Nords målsætning om dag-til-dag levering. Comicgarden kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Nord.

Hvis varen skal sendes ud af Danmark gælder specielle told og forsendelsesregler. Send en mail for at høre nærmere inden du bestiller.

Vigtigt: Hvis du synes at pakken ser beskadiget ud, når du modtager den, så skal du med det samme klage til Post Nord, gerne åbne pakken foran en Post Nord medarbejder, idet Post Nord ellers ikke vil acceptere at udbetale erstatning.

Betaling

Hos os kan du på nuværende tidspunkt betale med

  • Mobilepay på tlf +45 42 74 10 70
  • Bankoverførsel - Danske Bank, Reg.nr: 4530, Konto.nr: 10266408
    Only for non-danish transactions
    IBAN: DK6830000010266408
    BIC: DABADKKK
  • PayPal - foregår gennem Paypals egen hjemmeside

Vælger du at betale via bankoverførsel, så husk at angive ordrenummer ved overførslen

Sikkerhed

Betaling med Paypal foregår via en sikker forbindelse (SSL- Secure Socket Layer). Al data sendt mellem dig og Paypals servere er krypteret og kan ikke læses af andre, heller ikke af Comicgarden.

Ordrebekræftelse

Efter gennemført bestilling vil du modtage en ordrebekræftelse pr. mail. Denne indeholder også bankoplysninger, i fald du har valgt at betale via bankoverførsel. Har du brug for kopi af ordrebekræftelsen, kan du skrive til info@comicgarden.dk for at få dette.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages fortrydelsesret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen (ekskl. porto og ekspedition) til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Reklamation

Hvis du mod forventning ikke er tilfreds med kvaliteten tager Comicgarden gerne varen retur. Modtager skal dog straks efter modtagelsen kontakte Comicgarden, hvis varen ikke lever op til beskrivelsen. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, som køber selv er årsag til. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, og skal meddeles Comicgarden indenfor 3 dage efter modtagelse via mail til info@comicgarden.dk. Varen kan efterfølgende returneres efter aftale, eller evt. krediteres. Ifølge lovgivningen har du 14 dges fortrydelsesret. Herefter kan du ikke længere fortryde købet af varen og derfor heller ikke benytte reklamationsretten, hvis du har fortrudt dit køb. Reklamationsretten kan udelukkende bruges, hvis varen ikke lever op til varebeskrivelsen og de forudsætninger den er købt under.

Markedsføring

Du kan vælge at modtage vores nyhedsbrev (e-mail-reklame). Nyhedsbrevet indeholder information om virksomheden og vores produkter, relevante tilbud mm. Nyhedsbrevet modtager du kun, når du har sagt udtrykkeligt ´ja tak´ hertil. Hvis ikke du længere ønsker at modtage nyhedsbrevet, kan du enten logge ind og fjerne tilmeldingen i din profil, eller sende en mail til: info@comicgarden.dk og bede om at bliver fjernet fra nyhedslisten.